Om Total QA

Total QA blev etableret i Danmark i 2009 af Amir Holm Ghabrial, en tidligere .NET systemudvikler. Firmaet blev dengang kaldt Total QA Freelance og var specialiseret i software testning og kvalitetssikring.

I 2010 blev firmaet omdannet fra en enkeltmandsvirksomhed til et anpartsselskab. Virksomhedens navn blev ændret fra Total QA Freelance til Total QA ApS. Senere tilføjede Total QA yderligere to ekspertiseområder, nemlig release and deployment management samt change management.

Total QA har gennem de seneste par år udvidet sit netværk i Danmark og resten af Skandinavien. Målet er at udvide kontakten til erfarne ressourcepersoner indenfor områderne Test & QA, release & deployment management og change management og tilbyde IT-konsulentydelser inden for Skandinavien.

Total QA har også opbygget et globalt netværk inden for offshore IT-projekter og etableret et solidt partnerskab med andre offshore IT-konsulentvirksomheder i Østeuropa, Asien og Afrika og Mellemøsten, hvor de implementerer servicefunktioner for outsourcing-opgaver.

Total QA: Vision

At tilføre en markant værdi til vores kunders Software-levering og udvikle Software Quality til det optimale niveau ved at give forskellige alternativer af IT-tjenester.

Total QA: Målsætninger for konsulentydelser

Total QA er ikke primært et body shopping IT-konsulentfirma, men er først og fremmest målrettet Kvalitet & Service. Softwarekvalitet er vores kerneydelse. Vi har fokus på vores kunders behov og tilpasser vores professionelle tjenester til at identificere specifikke mål og målsætninger.

Vores kernekompetencer er at identificere behov, udvikle handlingsplaner med praktiske og realistiske Test & QA løsninger, og vi evaluerer løbende effekten af vores indsats. Vi leverer hands on QA rådgivning og støtte til projektets ledelsesteam til at opnå det optimale resultat.

Vores målsætning er således:

  • at forstå vores kunders forretningsmæssige mål og give dem IT-tjenester, der opfylder disse mål
  • at give mere effektive IT-services og metoder til softwarekvalitet i IT-projekter.
  • at levere QA operational exellence til virksomhedens softwareleverance.

Total QA Konsulentydelser: Tilgang

Total QA leverer sine IT-tjenester med respekt for hver enkelt kundes unikke situation og krav. Vores tilgang er baseret på følgende aspekter:

Vi starter vores tilgang ved at indsamle oplysninger om vores kunder, forstå deres behov, deres forretningsprocesser og deres mål og udfordringer. Disse oplysninger kan indhentes ved at afholde møder med teknisk og/eller forretningsmæssigt personale, læse dokumentation eller endda observere en IT-løsning i drift.

Jo mere præcise oplysninger, vi får fra kunderne, jo bedre analyse kan vi give. Vi leverer kreative og innovative ideer til vores kunders organisation, hjælper vores kunder effektivt med at overvinde deres problemstillinger, nå deres mål med så lave omkostninger og så høj kvalitet som muligt, tilbyder hands on vejledning og støtte fra ekspertkonsulenter. Derudover giver vi en grundig argumentation for vores anbefalinger eller præsenterer konkrete business cases som eksempler.

Resultatbaseret strategic consulting giver vores kunder fuldt integrerede QA-pakker af IT-ydelser i løbet af et projekts komplette livscyklus. Disse faktorer resulterer i produkter af høj kvalitet, der vil øge jeres kunders tilfredshed. På kortsigtet strategisk rådgivning, har vi fokus på de daglige QA-aktiviteter, kvalitetskontrol og handlinger, som bringer vores kunder tættere på deres målsætninger. Mens Long-term strategisk rådgivning indikerer en langsigtet planlægning og innovationsmuligheder og forbedringer til IT-løsninger på længere sigt. Målsætningerne kan løbende justeres i samarbejde mellem Total QA´s konsulenter og jeres forretningsfolk.

Under vores kontraktperiode udarbejder vi jævnligt evalueringer for de IT-ydelser, som vi leverer. Hensigten med disse evalueringer er løbende at forbedre vores IT-ydelser og informere jeres forretningsfolk om vores arbejdes status og fremskridt. Ved slutingen af kontraktperioden udarbejder vi en endelig evaluering og lessons learned.

  • Information Management
  • Udarbejdelse af analyser og iværksættelse af innovative tiltag
  • Strategic consulting (kortsigtet og langsigtet)
  • Opfølgning, evaluering og gennemgang af de leverede IT-ydelsers